DET VIGTIGE

..i den lange version

FØR DU BESTILLER EN TID

Vi laver ikke mirakler eller underværker. Kroppen er ikke en maskine, som bare kan få en enkelt tur i værkstedet (trods navnet) og derefter køre problemfrit i et halvt år. Muskler er levende: vi har kun 20 minutter (eller 50) til at afspænde og behandle dig, mens du selv har 1.440 minutter hvert eneste døgn til at spænde til igen, eller fortsætte sliddet på muskler som har brug for aflastning.

Forvent derfor at vi håndfast hjælper dig i gang, retter dig lidt til, at vi giver dig redskaber som gør at du i fremtiden kan hjælpe dig selv. Så for et godt resultat, er det VIGTIGT at du selv laver de øvelser vi viser dig, følger vores instruktioner.

Skriv eller ring IKKE til os for at spørge om vi kan hjælpe med X eller Y. I langt de fleste tilfælde skal vi nemlig alligevel undersøge dig for at finde ud af om vi kan hjælpe – Noget kan synes svært men viser sig at være nemt, og omvendt.

I visse tilfælde er der kun ringe chance for at Sportsværkstedet kan hjælpe dig: “modic forandringer”, nerveskader og sclerose (har du fibromyalgi så skal vi lige undersøge dig først) er noget som fanden har skabt og som bestemt ikke egner sig til Sportsværkstedets metoder. Heller ikke selvom du ønsker hjælp til noget sekundært, eks. en arm der ikke vil som du vil. De nævnte sygdomme gør simpelthen at man vil reagere særdeles dårligt på vores behandling.

Det hedder Sportsværkstedet, men ALLE slags mennesker frekventerer biksen! Vitterligt, alle slags – og kun halvdelen dyrker sport af nogen art.

Man betaler i udgangspunktet selv for sin behandling inden man går ud ad døren (mobilepay/kontant) Vælg Sportsværkstedet fordi du tænker at vi kan hjælpe dig – hvis du er optaget af økonomien i at bestille en behandling, så brug nogle andre end os! ..men læs detaljerne nedenfor under “EFTER BEHANDLINGEN, BETALING OG RETURPOLITIK.

Til gengæld lokker vi dig ikke til flere behandlinger end nødvendigt, og hvis vi ikke kan hjælpe, indrømmer vi det allerede under dit 1. eller 2. besøg! (..som i det tilfælde endog bliver gratis!)

NÅR DU BESTILLER EN TID

Når du har ondt, bestil en tid snarest muligt. Hvis du plejer at have meget ondt, men ikke har det når du kommer til os, er der kun meget lidt vi kan gøre for dig. Så planlæg ikke din aftale hos os efter hvornår det passer med dit arbejde, men efter hvornår du har brug for os.

I kalenderen kan man kun bestille en uge frem – de færreste har brug for mere end det.

Når du bestiller, så skriv venligst dit fulde navn, så vi kan kende den ene Lene fra den anden. Der er nemlig MANGE der hedder Lene. Og Henrik. og Michael. Og Pinklady81. Og så videre.

Hvis du bestiller en tid til dit barn eller din kæreste, så gør det i hans/hendes navn, ikke dit eget. Du kan skrive dit eget navn i noterne.

FØR BEHANDLINGEN

Du behøver ikke at tage håndklæde eller noget som helst med, kun dig selv. Den bedste påklædning er løse bukser af blødt eller tyndt stof – og det skal ikke være festtøjet, for ofte behøver du slet ikke at klæde dig af, og derfor kan det måske blive lidt fedtet.

Er du under 18, så tag en med, som ér 18+ – Vi behandler regelmæssigt, og gerne, børn og teenagere, bare der hele tiden er en voksen tilstede: forælder, familie, ven, nabo, træner, etc.

Du må også gerne tage børn, kæreste, ven eller kæledyr med ind i behandlingslokalet. (Heste skal dog stå ude på gangen, ellers er der ikke plads.)

Hvis du er på stærkt smertestillende, så tag lige en kort pause fra det – eller i hvert fald lav dosis – inden du kommer ned til os.
Så får vi et bedre billede af hvor meget du har ondt, hvor henne du har ondt, og hvor meget vores behandling hjælper.

UNDER BEHANDLINGEN

Vi tager hårdt fat, men kun så meget som du tillader. Og vi spørger hele tiden ind til din accept… omvendt er det vigtigt at du giver udtryk for hvor din grænse er. Det er en dialog, vi har: vi ved cirka hvor der skal trykkes, kun du ved hvordan det føles.

Her er ingen røgelseslys, healingsmusik, klinisk hvidt og nyttesløs nussen. Derimod er der befriende latter, sort humor, tænders gnidsel, lettende muskelvridning og på alle måder en uformel stemning. Vi tager ikke os selv seriøst, men vi tager dig seriøst, og vi tager vores fag og arbejde seriøst.

Til sidst viser vi dig hvordan du selv kan holde problemet nede i fremtiden – det er meget vigtigt at du derhjemme følger disse instruktioner.

EFTER BEHANDLINGEN, DIN KROP

Mennesker reagerer forskelligt på behandling, som vi praktiserer det i Sportsværkstedet, men generelt kan det siges at man kan blive særdeles øm i et par dage og i enkelte tilfælde få blå mærker. Oftest reagerer en spændt krop på at blive afspændt (som vi gør det i behandlingen) ved senere at spænde op igen: Det er naturligt, ikke farligt, blot virkelig træls – men vi hjælper dig med at håndtere det.

Løsningen er nemlig at følge vores instruktioner, lige så ofte og lige så grundigt, som vi instruerede i ved behandlingen.

Vi anbefaler særdeles kraftigt at du returnerer 2-5 dage efter den første behandling, til en halv times justering/korrigering af de “øvelser” eller “selvhjælp” vi instruerede i ved første behandling.

Jævnligt sker det at klienter melder tilbage at behandlingen ikke har været så effektiv som de håbede. Og næsten hver gang svarer de at “selvhjælpen” ikke er lavet nær så ofte som instrueret. Nogle gange fordi de ikke føler at det fungerer ordentligt.

Og vi ved af erfaring, at når folk alligevel kommer ned til os for en korrigering, så viser det sig at de faktisk ikke har trykket det rigtige sted eller at de har været for bløde og forsigtige. Så med ganske lidt justering får de det fulde udbytte af selvhjælpen, og en bedre hverdag.

Hvis du ikke føler at du får helt den ønskede effekt, så vent IKKE yderligere for at se om det bliver bedre af sig selv, men kontakt os senest 3 dage efter behandlingen eller endnu bedre: kom ned til os og få hjælp til at lave øvelserne korrekt.

Som det står i toppen af denne side: forvent aldrig at du kan bestille en times behandling til noget du har sloges med i årevis, og at det så forsvinder efter ét besøg hos os, og uden bivirkninger eller uden at du selv behøver at gøre / ændre noget. Kroppen er levende, den skal vedligeholdes flere gange dagligt og passes på.

EFTER BEHANDLINGEN, BETALING OG RETURPOLITIK

Der er ikke mulighed for tilskud fra Sygesikring Danmark.
Vi har ikke aftaler med nogle sundhedsforsikringer.
Man kan ikke bruge – eller behøver – lægeerklæring.

Hvis du beder om det, kan vi sende fakturaen til dig pr email – HVIS din arbejdsgiver eller forsikring accepterer den, er det jo fint – men Sportsværkstedet har intet med det at gøre.
For ydelserne gælder det at du betaler til os, via mobilepay eller kontant, lige efter behandlingen, inden du forlader os.
Som betaling tager vi Mobilepay (42 85 58) eller kontanter – vi kan ikke modtage dankort / betalingskort.

Vælg Sportsværkstedet fordi du tænker at vi kan hjælpe dig – hvis du er optaget af økonomien i at bestille en behandling, så brug nogle andre end os! Indtil nu har al den administration kun givet os bøvl og besvær, og vi vil hellere koncentrere os om at være dygtige behandlere.

===========

A) Hvis du, straks når behandlingen er færdig (inden du går ud ad døren), ikke kan mærke nogen lindring eller positiv forskel, så tager vi ikke betaling!

Det vil altid være en vurderingssag, så hvis du siger at du først kan mærke om der er effekt efter eks. 10km løb eller under dit arbejde, så tager vi betaling alligevel og imødeser din tilbagemelding. Se D & E nedenfor.

B) Hvis behandlingen tager længere tid (eks. 90 min.) end der er bestilt/afsat (eks. 50 min. som “ondt flere steder” er normeret til), så koster det derefter. MEN det sker kun hvis det skønnes af både behandler og klient at der foregår en gavnlig effekt,
Grunden er at vi vil gerne hjælpe dig grundigt, uden at skulle skele til uret, men omvendt også gerne have passende betaling for det. Vi skal naturligvis kun gøre det når der er grund til det.

C) Hvis du så, dagen efter, alligevel synes at behandlingen havde god effekt, sender du os blot betalingen og en besked på SMS, så vi (også) kan blive i godt humør igen. Vi bliver nemlig kede af det, når vi ind imellem oplever at vi ikke kan hjælpe klienten.

D) Hvis du, straks når behandlingen er færdig, føler at der er sket en rimelig effekt eller at den løser de fleste af dine problemer, så tager vi betaling og kalder det et tilfredsstillende skridt på vejen.
Derfra er den logiske fortsættelse at du ihærdigt bruger de hjemmeøvelser du fik ved første behandling og udfører dem på samme måde og lige så ofte som instrueret, og eventuelt en kort behandling mere, 2-5 dage efter den første.

E) Hvis behandlingen umiddelbart har god effekt, men denne effekt kun er kortvarig, skal du kontakte os senest 3 dage efter behandlingen.

Grunden er at vi tager gerne ansvar for vores egne fejl, men vores andel i dit helbred mindskes hurtigt, når vi kun har 20 eller 50 minutter, mens du selv har 1.440 minutter i hvert eneste af de følgende døgn.

Vi anbefaler kraftigt at du returnerer 2-5 dage efter den første behandling, til en halv times justering/korrigering af de “øvelser” eller “selvhjælp” vi instruerede i ved første behandling.

Jævnligt sker det at klienter melder tilbage at behandlingen ikke har været så effektiv som de håbede. Og næsten hver gang svarer de at “selvhjælpen” ikke er lavet nær så ofte som instrueret. Nogle gange fordi de ikke føler at det fungerer ordentligt.

Og vi ved af erfaring, at når folk alligevel kommer ned til os for en korrigering, så viser det sig at de faktisk ikke har trykket det rigtige sted eller at de har været for bløde og forsigtige. Så med ganske lidt justering får de det fulde udbytte af selvhjælpen, og en bedre hverdag.

F) I enkelte tilfælde tildeler vi dig måske en gavekode, som kan indløses til en behandling af samme varighed som den du har betalt for. Den kan foræres væk til andre, den SKAL skrives i notefeltet ved bestilling, og den SKAL indløses (bruges til en behandling som finder sted) senest 60 dage efter at den oprindelige behandling (som udløste gavekoden) skete. Hvis det ikke overholdes, kan vi afvise den.

================

Sportsværkstedet tilbagebetaler ikke behandlinger som allerede er betalt.
Vi er en servicevirksomhed og har ingen lovmæssig forpligtigelse til at returnere eller kompensere allerede udførte ydelser, og vores politikker om hvornår vi undlader at tage betaling, give gavekoder eller gratis behandlinger, er helt vores egen – faktisk findes der (så vidt vi ved) ikke andre behandlere i hele landet der gør som os!

Beklager de hårde formuleringer og detaljerede forklaringer, for vi er faktisk temmelig søde og rimelige, men nogle læser denne hjemmeside som fanden læser bibelen og vi vil gerne selv bestemme grænserne for gavmildheden. Sgu.

EFTER BEHANDLINGEN, FORTÆL OS OG ANDRE OM DIN OPLEVELSE

Vi vil meget gerne høre nyt fra dig, men SENEST 3 dage efter behandlingen – skriv til os via “Fortæl os”-siden – med mindre at du med måneders forsinkelse sender os et takkebrev og en æske chokolade.

Du må meget gerne skrive et par linjer om din oplevelse, Godt nyt, såvel som dårligt nyt, bare det er din ærlige mening. Eller måske som en anmeldelse på Facebooksiden. Andre kan have gavn af at vide hvad de går ind til, ved en behandling i vores biks.

GRATIS BEHANDLING FOR FOTOMODELLER

Behandling er gratis hvis vi må filme den, og vise det på vores hjemmeside og Facebookside. Se eksempler hér. 

Du skal blot se helt almindelig ud, mellem 18 & 60. Også gerne børn, blot en forælder er med.

Når du skriver til os, skal du have sat dig ind i Sportsværkstedet, læst om vores metode, set videoerne, være klar over hvor vi bor, mv. Desuden skal du være parat til at vi begynder hurtigst muligt derefter, indenfor 2 dage, og det skal være mens du har problemerne.

Hvis du har forberedt dig nu, så send fluks en “Besked”  via FACEBOOKSIDEN eller SMS til 42 67 65 55, skriv dit navn, alder, hvad dit problem er, hvilke tider du oftest er ledig – så aftaler vi detaljerne. men lover ingenting, for det skal passe ind i den store plan.